Hud Sunnhet og velvære

Er du on trend med vårtrender 2019?

Nylig ble jeg spurt om å holde et foredrag om vårens skjønnhetstrender. Hva jeg fortalte ønsker jeg også å dele meg deg.

De fleste av oss syns vårtrender er gøy, men samtidig krevende å følge med på i en travel hverdag. Men gladnyheten er at du kan være en liten trendnisse uten å ha gått aktivt inn for det.

INNLEGGET INNEHOLDER SPONSEDE PRODUKTER/ REKLAME

Bærekraftig beauty

For 8, 9 år siden var det å unngå parabener du kanskje tenkte på. Men er det nå blitt viktigere for deg å velge merker som også tar hensyn til miljøet? For meg kommuniserer ikke grandiose emballasjer like mye luksus som tidligere. Nå er det nesten omvendt. Samme bismak får jeg av mikroplasten som skjuler seg i gullmasker og andre skjønnhetsprodukter. Mange, meg selv inkludert tenkte faktisk ikke så mye over at vi for noen år siden skylte plast fra skrubber og masker rett ut til fiskene, men NÅ vet bedre, og stiller mer krav til produkter. Miljøet og dyrene er også blitt viktige for oss. Vi tenker på generasjonene etter oss.
Eksempler på produkter og merker som beveger seg i den bærekraftige retningen er Solkremene som er ”korallrevvennlige”, den veganske trenden og merket Ren som lover å null avfall innen 2020.

RÅEST: Norske Rå Organics gjør alt riktig. Ikke bare er produktene fantastiske men bobleplasten de bruker når de sender produkter er hentet fra deres lokale matbutikk! Snakk om engasjement!

Mer holistisk

Har du drukket Golden Milk en stund er det kanskje på tide å avansere? Kanskje DIY- genet aktiveres nå som sommeren kommer og du kan lage dine egne masker og skrubber?

DIY (LOL) & GOLDEN: Dette bildet er nesten 3 år gammelt. Jeg hadde DIY dilla da, men gurkemeien farget neglene gule med en farge nesten umulig å få bort. Masken gave meg litt glød, men jeg følte ingen dyptvirkende effekt.
DIY GURKEMEIEMASKE: Bland kokoskolje og gurkemeiepulver og du er der. Husk at gurkemeie er et «fantastisk» fargestoff.

Ansiktskremer og oljer med soppekstrakter/ adaptogener
og gurkemeie er noen av nyhetene jeg tror på. Engelske Auerlia som har en av mine favoritt ansiktsskrubber var tidlig ute med probiotika ( melkesyrebakterier) som også er noe nytt vi ser i hudpleie. Type produktnyheter som lanseres forteller oss at superfooden vi spiser skal også smøres på huden. Det norske merket Cuvget har fått gode tilbakemeldinger på sine produkter, og spesielt oljepampullene med sopp-ekstrakter fra soppen Chaga som gir den brune fargen oljen, og kremen fra K-beauty merket Aromatica har.

SOPP ER TOPP: Norske Cuvget har laget oljeampuller med chagaekstrakter, og Gimle Parfymeri har tatt inn økologiske K-beauty Aromtatica som har et serum med den populære chagasoppen.

Vårtrender og juicing hører sammen. Denne våren er det sellerijuicen som skal gjøre underverker for huden. Forfatteren og legen Antony William, eller The Medial Medium som han kaller seg, har fått supermodellene og kjendisene til å drikke ren sellerijuice. Den grønne juicen er vårens skjønnhetsdrikk.

Din egen hudekspert

Har du kjøpt produkter på nett etter å ha rådført deg med deres hudpleie ekspert? Ingen vil jo bruke produkter som ikke virker. I Asia er hudanalyser populære for å se hvilke serumer som vil gi den trendy glass skin looken som er så populær der borte, og også her blir det mer av det tilbudet. Harde fakta er viktig. I samarbeid med Oslo Skin Lab tester jeg for tiden ut kollagenpulver i 8 uker . Før jeg begynte med pulveret tok jeg en hudanalyse/ hudscanning, og om et par uker skal jeg ta en ny. Jeg anbefaler alle som har ekstra tid til å foreta en hudanalyse/ hudscann. Det er veldig gøy å se hvilken biologiske alder huden din faktisk har, men enda bedre hvorvidt produktene man bruker holder det de lover!

Hårtilbehør og matte lepper

De beste trendene er jo de alle kan føle de får glede av uten å bruke så mye penger. Så kanskje du har kjøpt deg en fin hårspenne i det siste? Fargede eyelinere er også on trend denne våren, men blir kanskje for dristig for mange. Men hodeskjerf i fine farger den «gamle» hårbøylen er tilbake. Uten perleøredobber denne gangen.

DOBBELTSPENN: Min venninne og supermom Marianne her med to perlebelagte hårspenner tvillingdøtrene hennes gjerne skulle satt
TRENDFARGEN: Årets trendfarge ble Pantome Living Coral. Denne genseren falt jeg for før jeg visste at fargen var så trendy. Det var noe nytt over den.

Trendfargene fra interiør vises også på makeup trendene. Spisse litt «hekseaktig» mandelform på neglene er veldig populært. Røde lepper til hverdags funker ikke så bra som jeg skulle ønske, derfor kjøpte jeg tre nye leppeprodukter som alle var i korallnyanser – igjen fordi denne fargen er overalt nå, og umulig å ikke like.

Paradokset med trender vårtrender generelt er at et mindre forbruk er kanskje det beste for miljøet. Så om du ikke følger alle trendene er det kanskje bare bra? Vi må vel alle bli mer bevisste hvilke miljøavtrykk vi etterlater oss. Dette er vel den viktigste tendensen av de alle.

Ønsker du å lese enda litt mer om våren trender, kan du saken Melk & Honning skrev tidligere, der jeg er en av flere kilder.

Tusen takk for oppmerksomheten, ha en nydelig vår.

Leave a Comment

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.